Sava Bohinjka

Pričetek ene najlepših Slovenskih rek se začne na izlivu Bohinjskega jezera. Vesljiva je vzdolž celotnega toka, kateri v dolžino meri okoli 33 km s povprečniim padcem 3,5 %.

PRIPOROČLJIVI ODSEKI

2.21
Temperatura (°C)
3.5

Vstop je mogoč kjerkoli na Bohinjskem jezeru, lahko pričnemo v Savici, ki se v jezero izliva v Ukancu. Po njej je mogoče veslat le dober kilometer, vendar še to spomladi in po dežju. Savica ima 10 % padca. Vstop vanjo je mogoč ob poti proti slapu Savica, težavnost pa ne presega II. stopnje.

Most pri cerkvi Svetega Janeza je mejnik, kjer se začne hitrejša voda, ki po 150 m pripelje v 100m dolgo rečno dolino. Veslanje po reki na tem delu ni težko. Najlažje ga premagamo po sredini. Po na začetku vijugasti, kasneje pa enostavno pregledni strugi z lažjimi brzicami (II+) lahko veslanje nadaljujemo do Bohinjske Bistrice. Do jezu v Soteski je ob primernem vodostaju mogoče priveslati po celi širini reke. Nekaj metrov za jezom nas v desnem ovinku pričaka prva brzica. Pribljižamo se ji po desni v naraven kanal (III). Malo pred mostom je še manjša brzica, za tem pa se voda hitro umiri. Za mostom velsanje nadaljujemo po levi obali do ostrega desnega ovinka, kjer je naslednja brzica. Prehod je desno od večje skale, takoj za njo pa je potrebno zaviti levo. Ob višjem vodostaju je možnih več prehodov na levi pred skalo. Skozi naslednjih 150 m se voda nekoliko umiri. Kljub prvim večjim kamnom v strugi je voda še vedno mirna. Pribljižno 30 m za tem delom, priveslamo do težko pregeldne 20 m dolge brzice. Vanjo vstopimo po levi (od velike skale) in nadaljujemo z tokom (III). V primeru višjega vodostaja lahko ta del preveslamo tudi po desni strani. Za kakšnih 50 m se voda umiri, nato pa priveslamo do daljše brzice (60 m), ki jo najlažje preveslamo ob levi obali (III). Nekoliko za njo opazimo most v Bohinjsko Belo. Pod mostom je še nekaj manjših brzic.

Za desnim ovinkom se pričnejo brzice razvpite “skale”. Na tem delu reke je na sredini toka večja skalna gmota, ki je nažalost terjala že kar nekaj življenj. Veslanje ob njej je relativno zahtevno (IV), vendar je zaradi izpodjedenih sten precej nevarna. Mesto si je pred veslanjem priporočljivo ogledati iz kopnega, zaradi vej in dreves, ki se tam zagozdijo ob večjih neurjih. Okoli “skale” veslamo po levi strani, ob višjem vodostaju lahko tudi po desni. Če v veslanje nismo prepričani lahko čoln prenesemo po desni strani. Od tega dela naprej je voda mirna kakšnih 60 m. V naslednjo brzico vstopimo po sredini, izstopimo pa ob desnem bregu (III). Nekaj metrov naprej nas pričaka več skal v toku. Ta del najlažje premagamo desno od srednje skale (III), nekoliko težje pa je če si izberemo pot po levi strani. Za skalami pridemo do daljše brzice (do III+). Vanjo vstopimo po levi in po drugem padcu veslamo v desno do večje skale za njo ponovno spremenimo smer v levo, ter na koncu proti desni v mirno vodo.

Naslednjih 150 m je voda mirna, kmalu pa se prične 100 m dolg, izredno lep odsek hitre vode z manjšimi padci (do II+). Za tem je voda mirna (100 m), do lažje valovite brzice, ki jo preveslamo po sredini. Naprej velsamo do manjše brzice, takoj za katero je železen most. Za mostom je voda mirna v dolžini 250 m z ravnim tokom. Naslednja večja brzica nas pričaka v prvem ostrem desnem ovinku. Preveslamo jo po sredini ali po desni strani (do III+). Po nekaj metrih mirne vode priveslamo do večje skalem nekaj metrov naprej pa do kamnite pregrade čez strugo. Vstopimo po levi, ter smer ohranimo, dokler ne zagledamo naslednje večje skale na desni proti kateri obrnemo smer, ter smer ohranimo ob njeni levi strani (IV-) do bolj umirjenega dela pod njo.

Po toku nadaljujemo do zožanja struge, tukaj se čez dva rahla padca držimo levo, za tem pa je do naslednjega mostu 300 m mirnejše vode z nekaj lažjimi vrzicami. Nekaj deset metrov za mostom je brzica v katero zapeljemo po levi, ter nadaljujemo preko manjše brzice do mostu za Bohinjsko Belo. Brzic pod mostom se je priporočljivo lotiti po sredini še posebej ob nižjem vodostaju. Na tem delu se običajno preneha z veslanjem zaradi ugodnega dostopa z avtomobilom. Lahko pa veslanje nadaljujemo do Sel, Ribnega ali do sotočja Save Dolinke. Ob nadaljevanju veslanje ne pretirano zahtevno, vendar sta lahko ob višjem vodostaju jezova za Selami zelo nevarna. Več pozornosti je potrebno namenit tudi jezu kakšnih 100 m pred izlivom v Savo Dolinko. Pod jezom je voda plitva, tako da zahteva dodatno pozornost ob veslanju čezenj. Najboljše je da čoln prenesemo po desni obali, do izstopnega mesta.