Radovna

Pestra, lepa in čista pitna reka, ki priteče izpod Krme. Veslanje po njej je mogoče do pozne pomladi, ter po dežju. Spremljava z avtomobilom je mogoče do krnice, kasneje pa le na nekaterih odsekih. Optimalen vodostaj je pri višini vode 1,2 m pri merilcu nad jezom ob hidroelektrarni Krnica. Vesljiva je v dolžini 12,5 km s povprečnim padcem 13,5 %.

PRIPOROČLJIVI ODSEKI

Zgornja Radovna – Krnica
Krnica – začetek Vintgarja

Vstopno mesto je 7 km iz smeri Bleda ob starem jezu v Krnici pod prvim mostom za Krnico, kjer gre cesta na desno stran vode. Po 2,8 km mirne vode priveslamo do jeza ob zajetju hidroelektrarne. Za jezom se začne 50 m dolg, zelo težak odsek (do V). Jez preveslamo po sredini. Veslanje nadaljujemo po toku preko večjih padcev do betonske brvi, vidne že nad jezom. Tukaj se tudi končajo največje težave. Celoten odsek si je pred spustom priporočljivo ogledati iz brežine. Na tem delu je čoln mogoče prenesti po desni strani reke. 250 m ki sledijo je voda še zelo hitra, ter močno kamnita (III – IV). Ob nižjem vodostaju je veslanje na tem delu nemogoče. Za ostrim desnim ovinkom se voda skozi naslednji kilometer umiri. Od mostu naprej je veslanje mogoče tudi ob nižjem vodostaju.

Do krniškega jeza je 2,5 km lažjega veslanja (II), le 100 m za mostom je težji prehod v levem ovinku struge. Na tem delu ob višjem vodostaju veslamo naravnost ob levi brežini, ob nižjem vodostaju pa vstopimo iz desne strani. Reka nas pripelje do krniškega jezu. Krnški jez preveslamo po levi strani od sredine, si je pa odsek pred spustom priporočljivo ogledati iz brežine. Za tem delom se začne daljši lep odsek, težavnosti do III-. Za levim ovinkom se voda umiri in po 350 m  priveslamo do naslednjega jezu, visokega okoli 3 m, preveslamo pa ga v območju preloma na levi strani. Če nismo prepričani o smeri prehoda, si je jez pred spustom priporočljivo ogledati iz brega. Za jezom 100 m naprej je most v vas Grabče, kjer je mogoč dostop z avtomobilom.

Takoj za mostom nas pričaka naslednji jez, višine pribljižno 2 m, sam skok pa je nekoliko nižji. Prečkanje je mogoče po levi strani. 500 m naprej v strugi zagledamo večjo skalo sredi reke. Ob veslanju desno ob njej pridemo do naslednjega jezu, vendar je zaradi dotrajanosti bolj priporočljiv obvoz skale po njeni levi strani. Tukaj nas pričaka manjši skok, čez prag, nadaljujemo pa v ozkem koritu s hitro vodo 100 m do sotočja z vodo, ki preiteče preko jezu (III). Naslednjih nekaj 10 m je voda umirjena, dokler se ne pribljižamo ožji brvi. Tam se prične 200 m dolg, lep odsek (do III) za njim pa se voda do mostu v Spodnjih Gorjah umiri. 150 m pred njim je v levem ovinku le še en težji prehod. Tukaj je mogoč dostop z avtomobilom.

Ob nadeljevanju nas pribljižno 500 m naprej pričaka nov jez, sestavljen iz dveh kaskad. Visok je 1,5 m, čezenj pa lahko gremo po vsej širini jezu. Priporočljiv pa si je ogled iz brežine zaradi morebitnih debel ali vejevja pod samim jezom. Za jezom nas pričaka most v sotesko Vintgar, kjer je možen izstop za mostom, lahko pa izstopimo nekoliko naprej na parkirišču.

Nadaljevanje veslanja po Vintgarju je le za zelo izkušene kajakaše ob obveznem predhodnem ogledu struge iz brežine.Ob vstopu v Vintgar se nekaj metrov naprej struga močno zoži. Prvi padec preveslamo po desni, drugega pa po levi (III+). Po močno deroči vodi nadaljujemo do ostrega levega ovinka, kjer je ob nižjem vodostaju velika verjetnost da se zagozdimo (IV+). 30 m naprej priveslamo do 2,5 m visokega slapa, ki teče proti steni na levi obali (do V-). Nekaj metrov je voda mirna, sledi pa naslednji skok, višine 1,5 m ki ga najlažje preveslamo po sredini (IV+). Za tem delom se voda ponovno umiri. Na tem delu se začne daljši težji odsek, kjer voda teče v skalnat levi breg (do V+). Brzice ki se začnejo nekaj metrov za tem se končajo s 4 m visokim slapom (IV – V). 100 m, ki sledi se voda umiri nato pa se soteska rahlo razširi in naslednjih 200 m veslamo po živahni vodi (II+). Za tem odsekom se soteska ponovno zoži in naslednjih 100 m je ponovno nekoliko težjih (do III), veslamo po levi strani. 50 m, ki sledijo se voda umiri in pade čez 12 m visok, nevesljiv slap. Na tem delu čoln prenesemo po poti na desni strani. Slapu sledita dve brzici v desnem ovinku (do IV), 40 m naprej pa enkoliko lažja (do III). Na tem delu v naslednjih 20 m pristanemo in izstopimo pred brzicami, ki vodijo v 18 m visok nevesljiv slap Šum.

Zemljevid Radovne

Prvi most v Zgornji Radovni – zajetje elektrarne 3 km
padec 8,0 %; težavnost do II
zajetje – jez v Krnici 4 km
padec 10,5 %; težavnost do II+ (50 m V-; 250 m III – IV)